Alla inlägg under november 2014

Av Mie - 27 november 2014 21:19

Ont...

Ständigt...

Jämt...


Tomrum - Avgrundsgap

Fyllt av rädsla - ångest - äckel


Vem är jag?


Ont...

Alltid...


Undran...

Vem var jag?


Innan du tog allt det som var jag?


Ont...

Nu och då...


Hur stod jag ut - var bara ett barn?


Ont...

Skammen är tung 

Du tog min barndom ifrån mig


Ont...

Så många stängda rum

Duschar - känner mig aldrig ren


Ont...

Hur kunde du?

Du hade ingen rätt

Fördärvade mitt liv!

Jag var bara ett oskyldigt barn!


Mie 

Av Mie - 27 november 2014 13:52

Känner mig totalt utnyttjad av Socialförvaltningen i Kävlinge kommun!!!!
Kan inte vara rätt att de inte tar ansvar för en hel familj i deras kommun med minderåriga barn, som står utan el sedan den 3 november!
Enligt socialtjänstlagen skall de ta hand om familjen och se till att de har tak över huvudet på soc bekostnad!
I stället använder de oss, utan att vi får en enda kronas ersättning!
Då jag ifrågasatte detta får jag till svar: Att då får jag kasta ut familjen för att soc ska ta sitt ansvar....
Familjen har varit i kontakt med socialförvaltningen ett flertal gånger sedan den 3 november, så det är ingen nyhet för socialförvaltningen att de står utan el i kylan och att de temporärt bor hos oss.
Kävlinge kommun utnyttjar detta, och på så vis slipper, respektive vägrar de betala för familjens boende. Illa att en kommun sparar pengar genom att utnyttja privatpersoners godhet och medkänsla.....
Vem kastar ut barn i kylan??
Inte vi i alla fall!!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards