Direktlänk till inlägg 27 november 2014

Kävlinge kommun utnyttjar privatpersoners goda hjärta!!

Av Mie - 27 november 2014 13:52

Känner mig totalt utnyttjad av Socialförvaltningen i Kävlinge kommun!!!!
Kan inte vara rätt att de inte tar ansvar för en hel familj i deras kommun med minderåriga barn, som står utan el sedan den 3 november!
Enligt socialtjänstlagen skall de ta hand om familjen och se till att de har tak över huvudet på soc bekostnad!
I stället använder de oss, utan att vi får en enda kronas ersättning!
Då jag ifrågasatte detta får jag till svar: Att då får jag kasta ut familjen för att soc ska ta sitt ansvar....
Familjen har varit i kontakt med socialförvaltningen ett flertal gånger sedan den 3 november, så det är ingen nyhet för socialförvaltningen att de står utan el i kylan och att de temporärt bor hos oss.
Kävlinge kommun utnyttjar detta, och på så vis slipper, respektive vägrar de betala för familjens boende. Illa att en kommun sparar pengar genom att utnyttja privatpersoners godhet och medkänsla.....
Vem kastar ut barn i kylan??
Inte vi i alla fall!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mie - 9 december 2016 18:23

  Undrar hur det kan komma sig att kommuner kräver registerutdrag ur belastningsregistret för allt som går under Barn- oh utbildning, men inte för äldringsvård och övriga kommunala arbeten?Är våra äldre mindre värda?Är det ok att utsätta dem för fö...

Av Mie - 13 december 2014 11:18


Snälla tomten....Julen står för dörrenAlla ska vara gladaKan du hjälpa mig att samla in pengar till elen mmså vi kan få fira jul i ett varmt hus? Vågar knappt ha ljuset tänt då jag inte kan betala vår el.Söker jobb utan resultatÄter nudlar varann...

Av Mie - 11 december 2014 00:49

 

Av Mie - 10 december 2014 21:15

Jag är moderat och humanist! Jag vill gärna hjälpa flyktingar till ett bättre liv! Jag vill gärna kunna hjälpa till med en bra integration! Jag vill gärna ha en arbetsinvandring då vårt land verkligen behöver det! Jag älskar mångfald! Men j...

Av Mie - 5 december 2014 10:15

Vi kommer aldrig få en stark regering igen om vi inte visar SD att vi vågar möta dem i debatter och sakfrågor!!!!Under mina år i fullmäktige i Burlövs kommun hade vi Burlövs Väl, flera av dem var SD och stod tom på deras listor. Vid ett av dessa till...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards